Workshop Customer journey culturele sector 11 okt

Workshop Customer journey culturele sector 11 okt   

donderdag 30 augustus 2018
Steeds meer culturele organisaties zien het belang in van een goed doordachte customer journey. Niet alleen het bezoek zelf, maar alle acties ervoor, tijdens en na vormen deze customer journey, en deze verschilt per doelgroep. Om zo relevant mogelijk met je bezoekers te communiceren, is een goed begrip van de drivers van klantgedrag en de customer journey van groot belang. In deze workshop worden de basisprincipes van klantcommunicatie in de customer journey behandeld, zoals:
- Waar laten klanten zich in hun gedrag door leiden in de verschillende fasen van de customer journey?
- Hoe realiseer je marketingdoelstellingen met behulp van klantcommunicatie?
- Aan welke voorwaarden moet je communicatie voldoen om tot customer engagement te leiden?

Tijdens de workshop wordt de theorie afgewisseld met de praktijk. Je gaat namelijk aan de slag met een uitdaging of case vanuit je eigen organisatie. Hierdoor beschik je na afloop niet alleen over een concreet stappenplan, je hebt ook praktische ervaring opgedaan in het creatieve proces.

Melanie van Parkstad Limburg Theaters: “Ik vond het een goede mix tussen luisteren en zelf actief nadenken. Mede door het invullen van de opdrachten waren er een paar eyeopeners voor mij, die ik ook ga terugkoppelen naar mijn collega’s. Zelf ben ik anders naar customer journey mapping gaan kijken en realiseer ik me dat we onze bezoekers echt nodig hebben in dit proces.”

Voor wie?
Deze workshop is ideaal voor marketeers die hun marketingcommunicatie klantgerichter willen maken en hier zowel inspiratie als praktische tips voor willen. Zowel voor marketeers die nog niet zijn begonnen aan de customer journey, als marketeers die al een start hebben gemaakt of deze al helemaal in kaart hebben gebracht, brengt de workshop nieuwe inzichten. De workshop werkt het beste als je samen met een collega komt. Kom je alleen dan zorgen we dat we je koppelen aan een passende partner.
(maximaal 12 deelnemers)

Workshopdocent: Pim Halkes

Deze workshop wordt gegeven door Pim Halkes, senior adviseur customer engagement bij Smart Connections. Pim was hiervoor werkzaam als hoofd marketing en communicatie bij het Rotterdams Philharmonisch Orkest. Met zijn eigen kennis en ervaring heeft hij de workshop toegespitst op en zeer toepasbaar gemaakt voor de culturele sector.

Wanneer? Donderdag 11 oktober van 10.00 - 16.30 uur (inclusief lunch), aansluitend een drankje.
Waar? Kantoor Rotterdam Festivals: Groot Handelsgebouw, Stationsplein 45 (Be.041) Rotterdam.
Kosten? Leden Uitagenda Rotterdam € 100 per persoon exclusief btw inclusief lunch.
Niet-leden Uitagenda Rotterdam € 150 per persoon exclusief btw inclusief lunch.

Indien je met je collega komt ontvangt diegene 50% korting. Meer dan 2 personen per organisatie laten we in principe niet toe, om zoveel mogelijk instellingen een plek te bieden.
Aanmelden? Stuur een mail naar aanmelden@rotterdamfestivals.nl met daarin je naam en adresgegevens voor op de
factuur. Let op: je ontvangt de factuur van ons al voorafgaand aan de workshop.

Graag tot ziens op 11 oktober!