Terugblik 15 november 2018: samen naar een groter publieksbereik   

dinsdag 20 november 2018
Rotterdam Festivals organiseerde 15 november een kennisbijeenkomst in het Maaspodium. De bijeenkomst was geheel ingericht rondom het project Publieksbereik Rotterdam. Doel van dit project is om te onderzoeken hoe de cultuurplaninstellingen zoveel mogelijk Rotterdammers kunnen bereiken. Ruim 100 cultuurprofessionals waren aanwezig om meer te horen over o.a. de twee interactieve dashboards waarmee de samenstelling van het Rotterdamse cultuurpubliek inzichtelijk gemaakt wordt, de resultaten van het kwalitatieve onderzoek naar de non-attenders dat is uitgevoerd door Labyrinth en de inzichten die voortkwamen uit analyse van de Rotterdampasgegevens. Hieronder vind je alle belangrijke informatie van deze middag terug.

Gegeven presentaties:

- Interactieve dashboards
- Presentatie non-attenders
- Rotterdampas: een geschikt instrument voor verbreding publiek?

Dashboard 1 - samenstelling cultuurpubliek

Dashboard 2 - herkomst cultuurpubliek


De Rotterdams cultuurpersona's:
- Totaal
- Stadse Alleseters
- Elitaire Cultuurminnaars
- Klassieke Kunstliefhebbers
- Actieve Families
- Randstedelijke Gemakzoekers
- Digitale Kijkers
- Stedelijke Toekomstbouwers
- Wijkgerichte Vrijetijdsgenieters

Kwalitatief onderzoek Labyrinth naar de non-attenders