Save the date: kenniscafé free publicity in de cultuursector

Save the date: kenniscafé free publicity in de cultuursector   

woensdag 31 oktober 2018
Free publicity is voor iedere culturele instelling onmisbaar. In de directe omgeving zijn relaties met journalisten en redacties essentieel om je te verzekeren van aandacht in lokale media, zowel online als offline. Aan de andere kant zijn er de laatste jaren mooie voorbeelden te zien van culturele projecten die profiteren van landelijke media-aandacht. Veelal lukt dat door het slim benutten en presenteren van een onderscheidend verhaal.

Tijdens deze bijeenkomst die we samen met Cultuurmarketing organiseren, onderzoeken we samen met collegavakgenoten, PR-medewerkers en journalisten wat de succesfactoren zijn van een geslaagde persaanpak anno 2018. Het doel is om meer inzicht te krijgen in hoe je de inhoud – die vaak meer dan voldoende aanknopingspunten biedt voor een origineel verhaal – gebruikt om de verbinding met verschillende type media aan te gaan.

Programma
Kees Moeliker van het Natuurhistorisch Museum vertelt hoe het hen als relatief klein museum steeds weer lukt om aansluiting te vinden met landelijke media. Daarnaast geeft PR professional Ingrid Adriaanse praktische tips over free publicity. Het programma wordt de komende weken aangevuld. Save the date en meld je nu alvast aan.

Praktische informatie en aanmelden
Wanneer: Maandag 17 december 2018.
Tijden: 14.00 - 17.00 uur (inloop vanaf 13:30), excl. afsluitende borrel.
Waar:
Natuurhistorisch Museum (Westzeedijk 345, Rotterdam).
Kosten: Leden Uitagenda Rotterdam en Cultuurmarketing: 25 euro / regulier: 55 euro.
De prijs is exclusief BTW en inclusief consumptie.
Aanmelden: Leden van de Uitagenda Rotterdam melden zich hier aan om van het ledentarief gebruik te maken. Leden van Cultuurmarketing melden zich aan door een ticket te bestellen via de webshop.

Doelgroep

Het programma van deze middag is voor marketing- en communicatiemanagers en -medewerkers die werkzaam zijn in de kunst-, cultuur- of erfgoedsector. Uiteraard zijn ook collega’s van andere afdelingen van harte welkom. Het doel is om inspiratie op te doen en te leren van elkaar. De learnings verschillen van praktische tips tot inspiratie op strategisch niveau.