Kenniscafé | Wat maakt een merk sterk? | 18 april 2019

Kenniscafé | Wat maakt een merk sterk? | 18 april 2019   

donderdag 04 april 2019
Annemieke Loef is de derde spreker van ons kenniscafé op donderdagmiddag 18 april over het belang en nut van een sterk cultuurmerk. Samen met Hendrik Beerda en Ruben Israël wordt duidelijk wat de impact van branding is op je bezoekers, partners en concurrenten. Hoe ontwikkel je een sterk merk, welke partners heb je hierbij nodig en welke strategieën helpen je hierbij?

> Aanmelden kan hier tot en met vrijdag 12 april

Programma

Hendrik Beerda
Hendrik Beerda trapt af met de nieuwste resultaten uit zijn Cultuursector Merkenonderzoek en Steden en Streken Merkenonderzoek. Hendrik Beerda is zelfstandig merkadviseur en gespecialiseerd in de not-for-profit sector. Hij is ervan overtuigd dat elke organisatie een merkstrategie nodig heeft om succesvol te werken aan een relevant en onderscheidend doel. In zijn presentatie biedt hij inzicht in het culturele imago van de stad Rotterdam. Maar ook: wat zijn sterke Rotterdamse cultuurmerken en waarom?

Ruben Israël - Luxor Theater
En hoe versterk je nu je eigen merkkracht? Ruben Israël geeft inzicht in de succesvolle rebranding strategie van Luxor Theater aan de hand van twee spraakmakende en prijswinnende campagnes. Ruben gaat deze middag dieper in op o.a. de merkondersteunende campagnes van de Marathon en Musicals aan de Maas. Op z’n Rotterdams.

Annemieke Loef - Stichting Promotie Schiedam
Schie, the place to be? Jazeker! Schiedam is onder de rook van Rotterdam vandaan en heeft zich met een unieke stadsstijl tot een sterk merk ontwikkeld. S’DAM komt voort uit het DNA van de stad en geeft richting aan toekomstige en huidige projecten. Annemieke Loef, directeur van Stichting Promotie Schiedam en aanjager van de campagne S’DAM, vertelt hoe zij brandingsonderzoek gebruikt hebben om gezamenlijk het DNA van de stad te ontdekken, te ontplooien en uit te dragen.

Een relevante middag voor alle culturele instellingen en festivals die meer willen weten over de rol van imago op publieksbereik.

Praktische Informatie
Datum: Donderdag 18 april 2019
Inloop: 14:00 uur
Programma: 14:15 - 16:30 uur (met aansluitend een borrel)
Locatie: Arminius (Museumpark 3, 3015CB Rotterdam)
Kosten: Leden Uitagenda Rotterdam: €7,50 | Niet-leden: €15
De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties
Aanmelden: Aanmelden kan hier tot en met vrijdag 12 april

Let op! Het aantal plaatsen is beperkt. Na aanmelding ontvang je direct een factuur. Afmelden met restitutie kan tot en met maandag 15 april. Bij latere of geen afmelding is geen restitutie mogelijk.